Forma folderu zależy w dużej mierze od tego, jaką funkcję ma spełniać. Jeśli chcesz zaprezentować swoje produkty, najważniejsze będą wyraźne i dobrze obrobione zdjęcia, natomiast w przypadku usług bardzo ważny jest również tekst. Niektórzy zupełnie rezygnują ze zdjęć, stawiając na ilustrację, bądź sam tekst opatrzony ciekawą formą.
Standardowymi elementami folderów reklamowych są:
- treści tekstowe – w ich przygotowaniu bądź dopracowaniu mogą pomóc Ci współpracujący z nami, sprawdzeni specjaliści od contentu;
- zdjęcia lub ilustracje
- dane kontaktowe
Często zdarza się, że Klienci proszą nas również o umieszczenie mapki, która pozwoli łatwiej zlokalizować ich lokal czy siedzibę firmy.
Omawiając projekt graficzny z designerami, warto zastanowić się nad takimi aspektami, jak:
- ilość stron
- forma (kształt, gabaryty, wymiary)
- rodzaj druku (druk cyfrowy/offsetowy)
- rodzaj papieru (kredowy/fotograficzny/offsetowy, błyszczący/matowy)
- font
- wielkość fontu
- rozmiar zdjęć
- umiejscowienie logo
- kolorystyka
Dobry folder reklamowy informuje, ale jednocześnie zachwyca estetyką. Dobrze zaprojektowane foldery mogą być nawet wykorzystywane przez odbiorców w celach dekoracyjnych, co z pewnością przyczynia się do poprawy wizerunku marki. Popularnym trendem, zwłaszcza w branży kulturalnej, jest dystrybuowanie folderów reklamowych w formie pocztówek. Równie chętnie wykorzystuje się również kalendarze, katalogi foldery w luksusowej formie, czy też naklejki – mini alternatywa na oklejanie samochodów.