Identyfikacja wizualna marki

Identyfikacja wizualna marki

Projektowanie Identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna marki

Identyfikacja wizualna marki, czy też identyfikacja graficzna jest czymś, coraz bardziej koniecznym. Media społecznościowe posługują się w coraz większym stopniu symbolem, zamiast tekstem. Czemu warto zainwestować w stworzenie księgi znaku? Marka powinna wyróżniać się i jednocześnie posiadać czytelny zbiór symboli

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna jest zbiorem grafik, kolorów i symboli, które pomagają w rozpoznaniu firmy na rynku przez klientów. Dobrze przemyślana jest doskonałą marketingową bazą. Podstawą do jej stworzenia jest księga znaku, znana także jako brand book. To w niej znajdują się wszystkie zasady dotyczące wykorzystywania symboli graficznych danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu logotypy czy barwy wykorzystywane są w sposób klarowny i jednolity, przez co dla klienta identyfikacja firmy staje się zdecydowanie łatwiejsza i bardziej klarowna.

kubek kawy pattern identyfikacji wizualnej

Co zawiera identyfikacja wizualna?

Zależnie od wielkości i potrzeb firmy, w ramach identyfikacji wizualnej mogą powstać różne elementy oraz sposoby ich wykorzystania. Zazwyczaj zalicza się do niej logo lub logotyp oraz kolorystyka i typografia, np. konkretna czcionka wykorzystywana przez markę. To dwa podstawowe elementy, które mogą jednak zostać rozszerzone o kolejne. Do systemu identyfikacji wizualnej firmy można zaliczyć również szatę materiałów graficznych (np. notesów, plakatów), wygląd produktów, strony internetowej, czy też dress code pracowników.

Identyfikacja wizualna etui na telefon

Po co identyfikacja wizualna?

Współcześnie identyfikacja wizualna jest podstawowym narzędziem marketingowym, które pozwala firmie na odpowiednią kreację swojego wizerunku. Dzięki niej firma sprawia wrażenie bardziej spójnej i działającej jednomyślnie. Na dodatek, dopracowane elementy graficzne są chętniej udostępniane w mediach społecznościach, co bardzo dobrze pomaga w działaniach reklamowych marki. Księga identyfikacji wizualnej pozwala również na uniknięcie błędów związanych z np. zbyt szybkim tworzeniem grafik promocyjnych.

Co daje identyfikacja wizualna?

Poza rozpoznawalnością oraz profesjonalnym wizerunkiem firmy, system identyfikacji pozwala na konkretne poinformowanie klienta co do celu prowadzenia przedsiębiorstwa. Już dzięki samemu doborowi kolorów pomaga w wysłaniu w świat ogromnej ilości informacji na temat marki. Kolor żółty będzie kojarzył się z radością i latem. Pomarańczowy może wesprzeć kompulsywne zachowania klienta, ponieważ przywodzi na myśl promocje, czy tańsze oferty. Z kolei barwa czarna w marketingu odpowiada za luksus.

Co to: identyfikacja wizualna w codziennym użytku

System identyfikacji wizualnej firmy jest wykorzystywany na co dzień. Doskonale pokazują to najbardziej znane i popularne marki. Ich logo i kolory znajduje się zwykle zarówno na produkcie, na ubraniach pracowników, pojazdach służbowych czy wejściach do biur. Dzięki temu firma tworzy wrażenie niezwykle uporządkowanej. W ten element marketingu warto zainwestować, np. tworząc firmowe gadżety. Klienci, którzy będą mogli na co dzień wykorzystywać opatrzone logiem długopisy albo nośniki pamięci, częściej będą wracali do firmy myślami, co może bardzo pozytywnie wpłynąć na sprzedaż.

Pattern identyfikacji wizualnej na torbach

Nasze realizacje

Po co jest identyfikacja wizualna w małych firmach?

Elementy identyfikacji wizualnej są istotne także w mniejszych przedsiębiorstwach. Dobrze jest budować wizerunek od samego początku. Nie musi to być od razu cały wachlarz produktów, ale dopasowane do siebie logo i kolorystycznego wyglądu strony to bardzo dobry start. Należy jednak zwrócić uwagę na to, aby wszelkie tego typu działania były prowadzone w sposób profesjonalny. Współczesne logotypy powinny być proste i dobrze widoczne także w małym powiększeniu: klient będzie często oglądał je na niewielkim ekranie telefonu

Identyfikacja wizualna – jak zrobić to dobrze?

Najłatwiejszym sposobem na stworzenie poprawnej identyfikacji graficznej firmy jest wynajęcie specjalistów. Dzięki temu uzyska się pewność, że wygląd księgi znaku oraz kolorystyka będzie spełniała wszystkie wymagania rynkowe. Można również spróbować wykonać wszystko samodzielnie, ale będzie wymagać to nie tylko czasu, ale również wiedzy marketingowej oraz umiejętności graficznych. Warto więc zacząć od identyfikacji wizualnej książkowej. Sięgnięcie po profesjonalną literaturę jest bardzo dobrym pierwszym krokiem.

Identyfikacja wizualna – jak wybrać firmę?

Jeśli chcemy wybrać odpowiednich specjalistów, musimy przede wszystkim zwracać uwagę na portfolio. Najlepiej kierować się nie tylko swoim poczuciem estetyki, ale również tym, ile sukcesów osiągnęły przedsiębiorstwa korzystające z pomocy danego specjalisty. To powie nam na ile możemy liczyć w przyszłości.

Identyfikacja wizualna – przykłady

Przykłady doskonale stworzonej identyfikacji wizualnej możemy dostrzec między innymi w największych, światowych firmach. Na przykład doskonale kojarzoną marką jest McDonald’s. Złote łuki tej franszyzy są tak świetnie rozpoznawalne, że nawet po lekkiej zmianie są wciąż rozpoznawalne w filmach. Bardzo dobrze rozpoznawalne jest też charakterystyczne jabłko firmy Apple.

Identyfikacja wizualna – koszty

Cena identyfikacji wizualnej jest mocno uzależniona od tego, ile będzie zawierać elementów. Czy będzie to tylko kwestia dopasowania kolorów i loga, czy może również wymyślenie sloganu i zaprojektowanie konkretnych materiałów graficznych? Z tego powodu każdy projekt wyceniany jest indywidualnie. Minimalny koszt to jednak zwykle co najmniej 2000 zł w górę.

Identyfikacja wizualna – elementy znajdujące się w księdze znaku

W księdze znaku znajdują się wszystkie dozwolone sposoby na użycie loga firmy. Wiąże się to również z jego dopuszczalną kolorystyką. Zwykle występuje w co najmniej dwóch wersjach: kolorowej i czarno-białej. Dokument ten zawiera także projekty graficzne, które wykorzystuje dane przedsiębiorstwo.

Księga znaku może być specjalnie przygotowana przez specjalistów. Dlatego jeśli masz zamiar budować identyfikację wizualną swojej firmy, skontaktuj się z nami.

Napisz do nas

kontakt@artlime.com.pl

Napisz do nas jeśli masz pytania lub chcęsz zamówić projekt