Projekt logo

Logo to kluczowy element, który pozwoli Twojej firmie wyróżnić się spośród konkurencji i zbudować pozytywny wizerunek.

Projekt logo jest najważniejszym elementem rozpoczęcia identyfikacji wizualnej firmy. Szczegółów dotyczących procesu projektowania logotypów jest tak dużo, że moglibyśmy napisać książkę, dlatego skupimy się jedynie na tych najważniejszych. Pomożemy zaprojektować unikalne logo w każdej chwili.

logo firmy projekt logotypu

Projekt graficzny logotypu

Projektowanie logotypu jest najważniejszym elementem rozpoczęcia identyfikacji wizualnej firmy. Szczegółów dotyczących procesu projektowania logotypów jest tak dużo, że moglibyśmy napisać książkę, dlatego skupimy się jedynie na tych najważniejszych. Pomożemy zaprojektować logo firmy w każdej chwili.

logo firmy projekt logotypu

Projekt logo to proces tworzenia unikalnego znaku graficznego

który będzie reprezentował firmę i jej wartości. Logo firmy to wizytówka każdej firmy, jest to symbol, który pozwala odróżnić ją od innych na rynku. Proces stworzenia logotypu składa się z kilku etapów, które są niezbędne, aby stworzyć efektowny i spójny z marką znak graficzny.

Rozpoczynamy logo firmy od przeprowadzenia dokładnej analizy rynku

na którym działa firma, jej konkurentów oraz potencjalnych klientów. Dzięki temu będzie miał pełny obraz potrzeb i wymagań rynku, a także zrozumie, jakie wartości ma reprezentować marka. Projekt logo ma również odzwierciedlać oczekiwania rynku na którym działa firma, jej konkurentów oraz potencjalnych klientów. Dzięki temu będziemy mieli pełny obraz możliwości pokazania twojej marki i zrobić logo.

Kolejnym etapem jest stworzenie wstępnych propozycji logo firmy

czyli pomysł na znak firmy. Projektant powinien uwzględnić charakterystykę marki, jej wartości oraz misję. Prosta forma logo jest bardziej efektywna, ponieważ jest łatwiejsza do zapamiętania i rozpoznania. Na etapie stworzenia logotypu projektant powinien także dobierać odpowiednie kolory, które będą spójne z marką i jej wartościami. Stwórz logo z nami.

Kolejnym etapem projektowania logo jest wdrożenie koncepcji.

Projektant tworzy wizualizację logo w programie graficznym, a następnie dostosowuje je do różnych nośników, takich jak strona internetowa, wizytówka, ulotka czy billboard. Logo powinno być łatwe do odczytania i rozpoznania, niezależnie od wielkości nośnika. Na tym etapie pozyskamy unikalne logo.

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalne projektowanie logo firmy?

Dobrze zaprojektowane logo pozwala na łatwe rozpoznanie marki oraz budowanie zaufania wśród klientów. Logo stanowi podstawę budowania wizerunku firmy i jej rozpoznawalności na rynku. Warto przedstawić jak logo będzie umieszczone na papier firmowy. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalisty, który posiada odpowiednie doświadczenie i wiedzę w tej dziedzinie.

Dobry projektant, który próbuje zrobić logo, powinien mieć wiedzę i doświadczenie w dziedzinie brandingowej oraz marketingowej, a także znać najnowsze trendy i technologie. Ważne jest także, aby projektant był w stanie słuchać klienta i odpowiadał na jego potrzeby żeby stworzyć dobre logo.

Ważnym etapem projektowania logo jest także proces testowania i optymalizacji. Po stworzeniu logo projektant powinien przeprowadzić testy, aby sprawdzić, jak logo wygląda na różnych nośnikach oraz czy jest łatwe do odczytania i rozpoznania. Następnie, na podstawie wyników testów, projektant powinien wprowadzać ewentualne poprawki i optymalizować logo.

logo firmy
papier firmowy oraz logo

Projektowanie logo to proces. Dobre logo to sztuka.

który wymaga od projektanta wiele kreatywności, umiejętności i wiedzy na temat rynku oraz wartości, jakie ma reprezentować marka. Projektowanie logo jest kluczowym elementem budowania wizerunku marki i jej rozpoznawalności. Dobrze zaprojektowane logo pozwala na łatwe rozpoznanie marki oraz budowanie zaufania wśród klientów. Warto zatem skorzystać z usług profesjonalisty, który posiada odpowiednie doświadczenie i wiedzę w tej dziedzinie.

Przy projektowaniu dobrego logo warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.

dobre logo

logo powinno być proste i łatwe do zapamiętania. Im mniej elementów w logo, tym łatwiej będzie je zapamiętać i rozpoznać.

dobre logo

logo powinno być czytelne i łatwe do odczytania. Czytelne logo pozwoli na łatwe rozpoznanie marki, nawet na małych nośnikach. Warunki wykorzystania logo zawiera księga znaku.

dobre logo

logo powinno być unikalne i wyróżniać się na tle konkurencji. Ważne jest, aby logo było oryginalne i niepowtarzalne, aby klienci mogli łatwo rozpoznać markę chociażby na papierze firmowym.

pliki źródłowe papier firmowy

Warto również pamiętać o tym, że logo firmowe powinno być dostosowane do celów i unikalnych cech twojej marki.

Logo firmowe powinno odzwierciedlać wartości i misję firmy oraz wskazywać na jej specjalizację. Logo produktowe powinno natomiast wyróżniać się na tle konkurencji i przyciągać uwagę klientów.

Oprócz samego projektowania logo, ważne jest także jego odpowiednie wdrożenie i wykorzystanie. Logo powinno być stosowane zgodnie z zasadami i wytycznymi dotyczącymi jego wykorzystania, aby zachować spójność i profesjonalizm wizerunku marki. Logo powinno być wykorzystywane na różnych nośnikach, takich jak strona internetowa, materiały reklamowe, wizytówki czy opakowania produktów. Podsumowując.

Papier firmowy to niezwykle istotny element wizerunku każdej firmy. To nie tylko logo na papierze firmowym ale również jeden z kluczowych elementów identyfikacji. Nasza agencja doskonale rozumie znaczenie papieru firmowego i jego wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Dlatego chcemy przedstawić Ci, dlaczego papier firmowy jest kluczowym czynnikiem dla Twojego sukcesu biznesowego.

Papier firmowy, wraz z odpowiednim i dobrym logo, tworzy spójną i profesjonalną identyfikację wizualną Twojej firmy. Dzięki niemu możesz wyróżnić się spośród konkurencji i budować silne połączenie z klientami. Inwestycja w papier firmowy i starannie dobraną grafikę logo przyniesie Ci wiele korzyści w długim okresie działalności.

projektowanie logo to ważny element budowania wizerunku marki i jej rozpoznawalności.

Projektant powinien posiadać odpowiednie doświadczenie i wiedzę, aby stworzyć logo, które będzie odzwierciedlać wartości i specjalizację marki, a jednocześnie wyróżniać się na tle konkurencji. Odpowiednie wdrożenie i wykorzystanie logo to kolejny ważny krok w budowaniu profesjonalnego wizerunku marki. Spróbuj zrobić logo za pomocą ekspertów!

Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu logo dla twojej firmy?

Z chęcią pomożemy Ci w stworzeniu profesjonalnego logo opartego na mocnych stronach Twojej marki. Stwórz logo z nami!

prezentacje google

Dla kogo pracowaliśmy?

PROJEKT LOGO - CENA ORAZ WARTOŚĆ, JAKĄ NIESIE ZE SOBĄ LOGOTYP

projekt logotypu quest corporate finance

Jedynym sposobem na porównanie jakości logotypów jest odwołanie się do otaczającego nas świata. Szyldy sklepów, banery czy nawet reklamy na stacjach metra – wszystkie te materiały zawierają logo firmy, marki lub produktu. Element w postaci logo jest z nimi ściśle powiązany, ale sam w sobie logotyp nie znaczny nic poza opracowaniem graficznym.

Wartość znaku jest ściśle związana z produktem, rozpoznawalnością marki na rynku oraz budżetami przeznaczonymi na promowanie.

Nowoczesne technologie pozwalają nam na projektowanie logo na wiele różnych sposobów, począwszy od minimalistycznych elementów logotypu, a skończywszy na grafikach bazujących na przestrzeni negatywnej. Ostateczny wybór uzależniony jest od odbiorców danej firmy lub produktów i oczekiwań przedsiębiorstwa w stosunku do strategii brandingu. U nas projektowanie logotypów zaczyna się od dokładnej analizy oczekiwań klienta, branży w jakiej pracuje oraz grupy odbiorców, do których chce docierać. Przyciągający uwagę projekt graficzny to za mało. Profesjonalny logotyp powinien być spójny z działalnością firmy, jej identyfikacją wizualną i celami biznesowymi.

Logo i wizytówki

Logo składa się z kilkuset pojedynczych pikseli, które powinny odzwierciedlać charakter i specyfikę działalności firmy. Musi wyglądać równie dobrze w dużej skali, co w pomniejszeniu. Nie może zmieniać znaczenia merytorycznego ani zawierać elementów, które użytkownik może negatywnie skojarzyć.

Władysław Żolik

Art Director / Business owner Artlime Design

Projektowanie logotypu najlepiej zacząć przed rozpoczęciem działalności, ale często spotykamy się z sytuacją, w której pierwszy zamówiony logotyp jest szybkim pomysłem w lekkim opracowaniu, a dopiero po pierwszych sukcesach, firma zamawia profesjonalny rebranding. W tym przypadku ważne jest przede wszystkim skuteczne wdrożenie materiałów, aby zapobiec sytuacji, w której użytkownicy na rynku spotykają zarówno starą, jak i nową wersję logo.

odpowiednie kolory identyfikacji wizualnej

Proces powstawania projektu logo

Jak przygotować się do zamówienia logotypu?

Projekt graficzny logo jako podstawowa forma komunikacji wizualnej firmy musi być opracowany dobrze technicznie i wizualnie. Do tak złożonego procesu należy się odpowiednio przygotować. Każdy projektant doceni profesjonalne podejście i szanowanie jego czasu, co sprawi da z siebie nawet więcej niż oczekuje klient. Wiadomo, łatwiej zrzucić wszystko na projektanta, ale to Twoja firma zdobywa nową szatę graficzną. Na pewno chcesz jak najlepiej dla wizerunku swojego  projektu.

Wybierz styl swojego logotypu

Stylistyka współczesnych logotypów jest bardzo różna. Warto trochę poszperać w sieci pod kątem logotypów zarówno współczesnych, jak i tych klasycznych. Najpopularniejsze style logotypów:

Przykład dobre logo

Proste minimalistyczne logo

dobre logo w postaci 3d

Logotyp 3D

prosty projekt logotypu

Klasyczny logotyp

projekt logotypu ilustracja

Logotyp - ilustracja

projekt logotypu zbyka pl

Znak w tekście logotypu

unikalne logo

Znak tekstowy (lettering)

Przykłady logotypów są własnością agencji Artlime.

Co ma odzwierciedlać znak?

Zastanów się, jakie informacje chcesz przekazać klientom, którzy będą patrzyć na Twój znak. Jakie odczucia mają wywoływać kolorystyka i kompozycja logotypu? Ważnym elementem na tym etapie jest też wzięcie pod uwagę odbiorców znaku i ich oczekiwań.

Podstawowa forma znaku

Znak może występować w różnych formach. Forma podstawowa to sygnet + nazwa. Ale istnieją też inne możliwości, np.:

  • Sygnet + logotyp + claim;
  • logotyp + claim;
  • Sygnet + logotyp;
  • Sygnet
projekt logotypu zawierający slogan i sygnet nazwa

Sygnet + logotyp+ slogan

projekt logotypu zawierający nazwę i slogan

logotyp + claim

projekt logotypu zawierający sygnet i nazwa

Sygnet + logotyp

projekt logotypu zawierający sygnet

Sygnet

Znak może występować w dwóch wersjach dla różnych wymiarów oraz miejsc przeznaczonych na umieszczenie logotypu w kompozycji.

Wypełnienie briefu

Podstawa, od której większość klientów rozpoczyna współpracę z grafikiem lub agencją. W zależności od grafika można zetknąć się z mniej lub bardziej rozbudowanym briefem , ale większość składa się z podobnych części.

Podstawowe zagadnienia briefu:

  • Nazwa firmy lub tekst logotypu (jeśli się różnią);
  • Slogan (jeśli istnieje);
  • Preferowana grupa odbiorców (mężczyźni, kobiety lub dwie te grupy);
  • Średni przedział wiekowy odbiorców;
  • Profil podstawowy odbiorcy (zainteresowania, miejsce, w którym najprawdopodobniej spotka znak twojej marki etc.);
  • Spis firm konkurencyjnych lub ich stron internetowych;
  • Preferowana przez klienta kolorystyka;
  • Preferowany przez klienta styl wykonania.

Zagadnień może być mniej lub więcej w zależności od projektu i procesu pracy wybranego grafika, ale wyżej wymienione są podstawą, którą większość projektantów posługuje się w swojej pracy.

projekt dobre logo i oklejanie samochodu

Projektowanie loga warszawa

Projektowanie loga w Warszawie może być łatwiejsze dzięki dostępności wielu agencji reklamowych i studiów graficznych, które specjalizują się w tej dziedzinie. Jednak wybierając firmę do stworzenia logotypu, należy dokładnie przeanalizować ich portfolio i doświadczenie, aby upewnić się, że będą w stanie stworzyć coś, co w pełni odzwierciedli wizję i wartości firmy.

Obecnie istnieje wiele agencji reklamowych i studiów graficznych, które oferują projektowanie logotypów dla firm w tym też w Warszawie. To oznacza, że firmy mają większy wybór w kwestii wyboru agencji, która stworzy dla nich logo.

Omawianie terminów i innych szczegółów procesu tworzenia loga

Najważniejszy jest czas, który grafik będzie miał na pracę. Im wygodniejsze warunki, tym bardziej przemyślany będzie wynik pracy projektanta. W tym momencie należy również rozpocząć ustalanie budżetu. Rynek ten proces dawno zweryfikował i tę kwestię porusza się czasem nawet przed briefem, ale nie jest to do końca poprawna kolejność. Ponieważ brief może zmniejszyć lub zwiększyć budżet projektu.

Zagadnień może być mniej lub więcej w zależności od projektu i procesu pracy wybranego grafika, ale wyżej wymienione są podstawą, którą większość projektantów posługuje się w swojej pracy.

Ocena pierwszych propozycji zaprojektowanego logotypu – pierwsze uwagi

Standardem jest przedstawienie klientowi kilku pierwszych wersji znaku do wyboru. Rzadko można spotkać się na rynku z inną praktyką. Można też poprosić projektanta o wyjaśnienie, dlaczego podjął taką lub inną decyzję. Dobrze też dać konstruktywne uwagi do projektów i przegadać ewentualne zmiany.

Zagadnień może być mniej lub więcej w zależności od projektu i procesu pracy wybranego grafika, ale wyżej wymienione są podstawą, którą większość projektantów posługuje się w swojej pracy.

dobry znak przykład

Dopracowanie nowych propozycji i kolejne etapy prac nad logotypem

Na tym etapie proces może znacznie się różnić – w zależności od projektu, grafika czy klienta. W większości jednak jest to moment na dopracowanie poszczególnych elementów znaku jak kolorystyka, drobne elementy czy dobór czcionek.

Zagadnień może być mniej lub więcej w zależności od projektu i procesu pracy wybranego grafika, ale wyżej wymienione są podstawą, którą większość projektantów posługuje się w swojej pracy.

projektowanie logotypu proces

Finalizacja projektu logotypu

Na tym etapie proces może znacznie się różnić – w zależności od projektu, grafika czy klienta. W większości jednak jest to moment na dopracowanie poszczególnych elementów znaku jak kolorystyka, drobne elementy czy dobór czcionek.

Na tym etapie projekt logo jest gotowy. Należy tylko dostać zgodny z umową zestaw plików. Grafik może przekazać pliki w formatach .jpg lub .png w różnych skalach, a za dosłanie plików otwartych poprosić o dodatkowe wynagrodzenie. Są też projektanci, którzy od razu przekazują wszystko w tym pliki Adobe Illustratora lub Corel Draw oraz dodatkowo pliki w formacie .eps.

Najważniejsze elementy projektowania logotypu

Kolorystyka

Kolory budzą odpowiednie skojarzenia i wywołują różne emocje u odbiorców. Na etapie projektowania jednym z najważniejszych elementów jest skomponowanie odpowiedniej palety.

Merytoryka znaku

Logotyp to prosty element graficzny, który pokazuje całą działalność firmy. Jednak czasami próba umieszczenia symboliki w ograniczonej formie może sprawić, że sugerowane przez nas znaczenie może być zagubione lub całkiem zmienione.

Skalowanie logotypu

Znaczenie i podstawowe kształty logotypu mogą zgubić się przy jego skalowaniu. Dlatego testowanie logo na różnych płaszczyznach jest jedynym z najważniejszych elementów projektowania.

Testy A/B projektu

Każdy biznes celuje w konkretne grupy docelowe. Dla przykładu – to, co podoba się studentom, może nie przypaść do gustu przedsiębiorcom. Dlatego testowanie finalnych koncepcji jest tak samo ważne jak poprzednie elementy na tej liście.

Logotyp Twojej firmy to nasze setki godzin pracy i lata doświadczenia projektowego

Opracowaliśmy unikatowy sposób, żeby zadowolić każdego klienta

Podchodzimy do każdego logotypu w unikatowy sposób, sprawdzony przez lata i setki pomyślnych projektów. Zaczynamy od podstawowego brainstormingu, by wykształcić pierwsze pomysły i kierunki, w których mamy podążać.

Kolejny etap to otrzymanie dodatkowych informacji od klienta i szczegółów projektu oraz wyznaczenie osób odpowiedzialnych.

Jako założyciel agencji Artlime i jej pierwszy grafik z unikatowym poglądem na proces i stylistykę naszych decyzji, jestem odpowiedzialny za każdy projekt. Osobiście kontroluję, uczestniczę i akceptuję każdą kreację, która wychodzi do klientów. Wspieram i doradzam zespołowi we wszystkich kwestiach związanych z działalnością agencji i pracy z klientami. Dzięki temu mam pewność, że na rynku utrzymujemy swój własny styl i łatwość systemu zamówień dla naszych klientów.

Władysław Żolik

Art Director / Business owner Artlime Design

Pytania dotyczące projektowania logotypu, które mogą pomóc

Staramy się ułatwić proces każdemu z naszych klientów, dlatego wybraliśmy pytania i odpowiedzi na najbardziej popularne pytania, które otrzymujemy przed rozpoczęciem prac.

Tak, podstawowa umowa zawiera w sobie 3-4 propozycje logotypów, które mogą zostać wyczerpane, jeśli przedstawione znaki nie przypadną klientowi do gustu. Sprawdzony przez lata system projektowania ma na celu zminimalizować takie przypadki, ale zadowolenie klienta jest najważniejsze. Każdy nasz znak jest unikalny nie używamy gotowych szablonów.

Po ukończeniu prac otrzymujesz pełnie praw majątkowych do projektu, a więc wyłączne prawo do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz do wynagrodzenia za wykorzystywanie utworu. Dlatego nawet ewentualna sprzedaż marki w przyszłości nie będzie stanowiła problemu. Wszystkie kwestie prawne będą dokładnie opisane w umowie.

Standardowo pierwsze propozycje pojawiają się w ciągu kilku dni. Jednak podstawą do sukcesu i precyzyjnego przemyślenia Twojego logotypu jest okres około 1-2 tygodni. Podejmiemy się każdego, nawet najbardziej ekstremalnego terminu. Po prostu poinformuj nas o tym.

Jasne! O każdy projekt dbamy tak samo. Przechodzi fazy od wykształcenia pomysłów na kartce do finalizacji na podstawie Twoich i tylko Twoich informacji. Posługujemy się najważniejszymi parametrami – profilem Twojego klienta i sposobem wyróżnienia Twojej firmy na tle konkurencji. Nie używamy gotowych szablonów każdy nasz logo dla firmy jest unikatowy.

Tak, nasz zespół to nie tylko graficy, ale również PR-owcy i Content Designerzy, którzy są mistrzami od budowania marek „from scratch”.

Tak, napisz do mnie, a ja zaoferuje Ci możliwość wykształcenia przemyślanego procesu prac i pomóc w każdej możliwej kwestii zupełnie za darmo. Doradze w każdej kwestii na temat jak zrobić logo.

Władysław Żolik Grafik - Agencja graficzna artlime

Władysław Żolik

Art Director / Business owner Artlime Design

Jak wyceniamy logo?

Unikatowy mamy też sposób rozliczenia i wyceny projektowania logotypu. By ułatwić Ci życie, zajmiemy się pracą natychmiast i wykonamy 80% prac za 50% ceny. Rozpoczynamy prace, gdy ty jeszcze zajmujesz się przedpłatą. Najważniejsza jest dla nas płynność procesów, dlatego po akceptacji szczegółów od razu masz pewność że jesteśmy w trakcie działań. Setki zrealizowanych projektów graficznych, logotypów i identyfikacji wizualnych świadczą o tym, że system działa i jest przyjazny każdemu nowemu klientowi.

Każdy projekt wyceniamy indywidualnie. Każda firma, nawet najmniejsza, uzyska naszą pomóc w rozsądnej cenie.

Dbanie o poprawne używanie loga (znaku graficznego)

Duże firmy często potrzebują więcej niż tylko jednej grafiki. Aby mieć pewność, że w każdym opracowanym materiale logo zostało użyte zgodnie z zasadami księgi znaku, warto rozpocząć współpracę z osobami, które będą to regularnie sprawdzać. Wynika to z tego, że każdy logotyp ma pewne ograniczenia dotyczące rozmiaru. Niektóre znaki graficzne zawierają dużo skomplikowanych elementów, które w różnej skali mogą przez przypadek zmienić znaczenie merytoryczne całego projektu logotypu.

Najczęściej spotykane parametry znaku firmy to 3 cm długości, ale dla każdego znaku warto opracować własne wymagania. Opracowaniem parametrów znaku zajmuje się grafik projektujący logotyp. Jednak jest to już kwestia księgi znaku. Warto pamiętać, że brand book (księga znaku) nie wchodzi w zakres zamówienia na projekt logotypu.

Zapraszamy do kontaktu. Skutecznie projektujemy logotyp od ponad 5 lat.

Zobacz całe portfolio

Napisz do nas