Piaseczno wzorem większych miast chce opracować spójny system identyfikacji wizualnej, którego głównym punktem odniesienia będzie nowe logo, w wielu sytuacjach zastępujące używany dziś powszechnie herb gminy.
Zgodnie z przepisami herb miasta jest własnością całej wspólnoty, a każda jego modyfikacja podlega opinii komisji heraldycznej przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. W przypadku Piaseczna jest to herb Junosza, przedstawiający na obrysie złotej tarczy baranka na czerwonym tle i zielonych pagórkach. I choć herb doskonale prezentuje się na pieczęciach czy oficjalnych dokumentach, to problematyczna staje się jego ekspozycja na innych materiałach promocyjnych. Zarówno ze względów technicznych – gdyż grafika wektorowa, nowe nośniki, środowisko multimedialne wymagają bardziej oszczędnych form, aby były czytelne i wyraźne – jak również odnośnie do samej zasady umieszczania herbu przy każdej nadarzającej się okazji, bez względu na charakter wydarzenia czy miejsce ekspozycji.
Zaproponowany znak graficzny nawiązuje do herbu Piaseczna i do zamieszczonego w nim Junosza (Barana). Herb należy do jednego z najstarszych w Polsce, nawiązanie do tradycji jest wiec naturalne i konieczne. Junosz w zaproponowany znaku graficznym jest zdecydowanie nowocześniejszy, pokazuje, ze Piaseczno to miasto, które podażą za trendami i się rozwija. Zieleń w propozycji logo nawiązuje do herbu, w którym baran stał na trzech zielonych pagórkach, ale również do tego, ze samo miasto jest zielone. Kolor niebieski symbolizuję rzekę- Jeziorka, która wyznacza częściowo granice miasta powiatowego. Kolor pomarańczowy symbolizuje młodość, nowoczesność, otwartość, radość, poprzez użycie tej barwy chcemy przedstawić Piaseczno jako miasto motywujące do działania, miasto, w którym chętnie się żyje.
Więcej na blogu
Identyfikacja wizualna marki, czy też identyfikacja graficzna, jest coraz bardziej konieczna w dzisiejszych czasach. W świecie dynamicznie rozwijających się mediów społecznościowych, gdzie symbole często przewyższają tekst w komunikacji, dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna staje się kluczowym elementem sukcesu firmy. Inwestycja w stworzenie księgi znaku oraz systemu identyfikacji graficznej to nie tylko kwestia estetyki, ale również strategiczny krok w budowaniu jej rozpoznawalności. Księga identyfikacji stanowi fundament, na którym opiera się rozpoznawalność, co jest nieocenione w budowaniu silnej tożsamości na rynku.